Acum e ușor să deschizi o firmă (SRL) de acasă 100% online cu Aprobat.ro și Trans Sped

4/4/2021

Odată cu restricțiile generate pe fondul crizei COVID-19 s-a produs o accelerare a tranziției către mediul online a modului de rezolvare a cât mai multor probleme din viața de zi cu zi. Nevoile noastre au rămas la fel dar ce opțiuni avem la dispoziție atunci când ne lovim de limitările impuse pentru siguranța noastră sau pur și simplu dorim să rezolvăm cât mai multe probleme fără să ne deplasăm?

De-a lungul anilor s-a imprimat în gândirea antreprenorului român la început de drum noțiunea că trebuie să se înarmeze cu răbdare, să se pregătească de multe drumuri și să se aștepte la costuri ridicate atunci când se decide să-și înființeze prima societate. Până recent toate acestea erau adevărate dar acum ne aflăm într-o mediu în care progresele înregistrate în cadrul legislativ și interoperabilitatea din soluțiile tehnologice românești fac posibilă reducerea birocrației, deplasărilor și a costurilor cu care se întâlnește un antreprenor la primul SRL.

Așadar, cum deschid o firmă 100% online fără să mă deplasez la notar sau avocat?

Cu toate că mai există opțiunea de a deschide o firmă cu împuterniciri realizate la notar sau avocat, Aprobat.ro și Trans Sped realizează tot acest proces folosind un Certificat Calificat pentru semnătură electronică cu identificare video.

Metoda noastră reunește într-un singur loc toate cele 3 elemente principale prin care reducem drastic birocrația și drumurile antreprenorilor români:

  1. Platforma Aprobat.ro de generare a tuturor actelor necesare pentru înregistrarea societății - totul este foarte intuitiv și eliminăm orele petrecute în completarea, redactarea și depunerea documentelor complicate cerute de ONRC.
  2. Semnătura electronică în Cloud și Platforma EasyStream de la Trans Sped - Acum întregul proces de obținere a semnăturii electronice calificate este mai ieftin, nu necesita deplasări și durează doar câteva minute, în loc de săptămâni. Acest lucru este posibil prin serviciul de identificare video pus la dispoziție de Trans Sped și eliminarea token-ului USB, totul realizându-se cloud, într-un mediu securizat și cu respectarea prevederilor Regulamentului European 910/2014 (eIDAS) si a Standardelor ETSI.

Mai mult, pentru a fi cât mai simplu de a semna electronic calificat documentele generate de Aprobat.ro, Trans Sped pune la dispoziție fiecărui client un flux de semnare în aplicația EasyStream prin care cu doar câteva click-uri se semnează automat toate actele necesare pentru depunere, în vederea înființării unei societăți. Nu mai este nevoie de manuale de instalare și drivere pentru a folosi o semnătură electronică calificată și nici de perioadă minimă de 1 an pentru eliberarea certificatului calificat, reducându-se astfel foarte mult costurile si timpul de așteptare.

  1. Portalul ONRC. Registrul Comerțului a pus la dispoziție de 9 ani portalul online prin care se pot realiza aproape toate operațiunile de la această instituție. Principalele probleme au rămas între timp aceleași: nevoia unui certificat calificat și mult timp pentru a învăța utilizarea portalului. Aprobat.ro și Trans Sped rezolvă ambele probleme cu serviciile de mai sus.

Din noiembrie 2020 două elemente legislative au dus la final posibilitatea de înființa un SRL complet de acasă:

  1. Eliminarea deschiderii contului de capital social înainte de depunerea actelor la Registrul Comerțului.
  2. Art. 1 din OUG nr. 195/2020 prin care Specimenul de semnătură și Declarația pe proprie răspundere se pot realiza sub semnătură privată fără nicio altă formalitate la notar sau avocat. Această posibilitate se menține până la finalul stării de alertă dar sperăm că se va păstra și după având în vedere utilitatea ei în simplificarea procesului de înființare a unei societăți.
Care sunt toate actele necesare pentru deschiderea unei firme (SRL) complet online în 2021?*

  1. Cererea de înregistrare în Registrul Comerțului, înregistrare fiscală și autorizarea funcționării.
  2. Declarația-tip model 2 sau dacă nu doriți să activități niciun cod CAEN, declarația-tip model 1.
  3. Anexa Fiscală.
  4. Contractul de comodat/închiriere.
  5. Actul constitutiv.
  6. Declarația pe proprie răspundere din care rezultă îndeplinirea condițiilor legale pentru deținerea și exercitarea funcție de asociat/administrator al societății.
  7. Specimenul de semnătură (pe perioada stării de alertă nu este nevoie de notar/avocat).
  8. Copia de buletin.
  9. Dovada rezervării denumirii societății.

Toate aceste acte se generează în câteva minute pe Aprobat.ro doar cu buletinul și acordul proprietarului unde va fi sediul social al firmei (în caz că se optează pentru un contract de comodat), iar împreună cu semnătura electronică de la Trans Sped oferim și serviciul de depunere pe portalul ONRC.

Posibilitatea unui parteneriat strâns între două companii de tehnologie românești a dus la realizarea unei soluții complete prin care se rezolvă o problemă notabila a antreprenorului din Romania: înființarea unei societăți cu costuri reduse, timp minim de așteptare și fără deplasări.

*Documentele menționate sunt pentru înființarea unei societății cu asociat unic - cetățean român.

Știm că nu a fost simplu...

...și noi ne-am confruntat cu problema înființării unei noi societăți: de la hârtiile greu de găsit și completat până la costurile mari cerute de alții.
Ne-am fi dorit să avem un serviciu simplu, rapid și ieftin. Așa că l-am făcut noi.