Idei de afaceri 2024
De-a lungul istoriei, marile idei nu au venit niciodată fără un anumit risc. Cu fiecare mare schimbare politică, economică sau științifică, au venit și anumite riscuri pe care, inițiatorii erau nevoiți să și le asume în totalitate. Când aceste idei dădeau greș, toată lumea avea ceva de învățat; când acestea aveau parte de succes, toată lumea avea de câștigat.
Despre Autor
Discuțiile despre antreprenoriat aduc adesea în prim-plan importanța deciziei de înființare SRL, considerată ca un pas important în procesul antreprenorial. Acesta este un moment care solicită nu doar curaj și determinare, dar și o înțelegere clară a provocărilor și oportunităților din lumea afacerilor.Nu cred că există domenii în care succesul să fie o certitudine, iar dacă ar fi așa, satisfacția acestuia nu ar mai avea nicio valoare. Când vorbim despre antreprenoriat, lucrurile nu fac excepție deși, tot mai multă lume caută acea formulă magică a unei idei de afaceri de succes.
Formulă magică… nu există. Totuși, prin documentare și experimentare putem descoperi o hartă care să ne ghideze către acest ”succes” pe care îl căutăm. Fie că vorbim de tendințe de piață, strategii de preț sau obiceiuri de consum, analiza acestor factori ne poate aduce mai aproape de o așa-zisă ”afacere de succes”.
Spre exemplu, o idee îndrăzneață a fost lansarea platformei de socializare Facebook în anul 2004. Deși pornită ca o soluție de a comunica mai ușor cu oamenii de pe tot globul, aceasta s-a dovedit ulterior a fi o afacere online de succes prin integrarea platformei de publicitate, denumită Facebook Ads, actualul Meta Ads.
Discuția poate deveni mult mai amplă și cel mai probabil vom reveni cu detalii în cele ce urmează, însă, până atunci, vom oferi câteva clarificări, ale unei întrebări pe care toți cei ce doresc să intre în antreprenoriat o au: ce afacere merită să deschid în anul 2024?
Ce afaceri merg în ziua de azi?
Nu cred că există antreprenori care să poată oferi un răspuns concret acestei întrebări. Poate părea puțin surprinzător, însă afacerile nu ”merg” de la sine. O afacere, indiferent că vorbim de o afacere offline sau o afacere online, va avea succes atât timp cât va oferi o soluție pentru nevoia unui public.
Așadar, în loc să te întrebi ”ce afaceri merg în anul 2024”, cel mai bine ar fi să te întrebi ”ce nevoi/dorințe au oamenii în anul 2024?”.
Atunci când vine vorba de afaceri de succes sau cu un viitor sustenabil, trebuie să vorbim automat și de soluția cu care acestea au venit pentru nevoia sau dorința unui public. Spre exemplu, telefonul a apărut în urma unei nevoi de a comunica mai ușor, cu persoanele aflate la distanță. Pornind de la această nevoie esențială, telefoanele au evoluat în funcție de dorințele oamenilor, motiv pentru care, acum avem telefoane cu: internet, camere foto-video, ecran mai mare, culori mai clare etc.
Găsește inspirație în diverse idei de afaceri potrivite pasiunilor tale. Nu te limita la statistici și ține minte că, fiecare antreprenor de succes a pornit la drum motivat de propria pasiune. Din dorința de a depăși stadiul de hobby, aceștia au căutat soluții prin care, pasiunea lor să aducă un beneficiu și comunității.
Pune-ți amprenta în industrie!
De la cea mai simplă afacere și până la cea mai complexă, succesul în afaceri se conturează în funcție de 4 criterii:
- Inovare: Fie analizezi un tip de afacere și încerci să aduci acesteia ceva inovator. Spre exemplu, te poți gândi la inaugurarea primului telefon fără fir sau la inaugurarea primului telefon cu ecran tactil. Când vine vorba despre idei de afaceri de succes, trebuie să fim orientați mereu către a aduce un plus de valoare publicului țintă.
- Soluționare: Fie analizezi problemele oamenilor moderni și încerci să vii cu o soluție. Putem lua drept exemplu aplicațiile de plăți-facturi, achiziționat bilete, calculator taxe SRL etc. Prin acestea, oamenii nu doar că scapă de statul la cozi, dar au și flexibilitatea de a plăti orice, oriunde și oricând. Atunci când vrei să verifici dacă unele idei de afaceri pot avea succes, trebuie să vezi dacă acestea rezolvă o problemă existentă pe piață.
- Comunicare: În cele mai multe cazuri, povestea vinde! Dacă crezi că un anumit tip de afacere are potențial, dar nu își prezintă adevărata valoare într-un mod adecvat, ce ar fi să vii tu cu o poveste pe placul publicului?
Pro Tip: Indiferent de vârstă, oamenilor le plac poveștile. Asigură-te că afacere ta spune o poveste atractivă, iar calea către succes este deja conturată!
Cred că deja ai în minte numeroase exemple, dar dacă nu, gândește-te la un serial de succes, apoi caută câteva firme ce comercializează produse ”branduite” cu acel serial. Dacă încă nu ai ceva specific în minte, gândește-te pur și simplu la Disney.
O afacere online are cu atât mai mult nevoie de o poveste deoarece, spre deosebire de afacerile cu sedii fizice, mediul online transmite mai greu sentimente și experiențe. Spre exemplu, în online nu vei avea parte de parfumul specific magazinelor de haine, nu vei avea parte de ospitalitatea personalului, iar nu în ultimul rând, clienții tăi nu îți vor putea testa produsul, ceea ce va scădea motivația acestora de a cumpăra.
- Localizare: Chiar dacă vei analiza și acest aspect atunci când îți vei face planul de afaceri, e bine să ai mereu în vedere poziționarea geografică în care îți vei vinde produsele sau în care îți vei desfășura activitatea. Nu cred că vei dori să vinzi patine într-o zonă deșertică, la fel cum nu vei dori să îți deschizi un solar lângă o plajă. Fii mereu atent/ă la obiceiurile și cultura oamenilor din zona în care ai vrea să-ți deschizi o afacere.
Punctul de lucru nu trebuie să coincidă neapărat cu sediul social, iar pentru a-ți fi mai ușor, poți căuta firme care oferă servicii de găzduire sediu social.
Poți face chiar acum un mic exercițiu:
Ia o foaie de hârtie și un pix. Notează-ți o idee de afacere și zona în care ai vrea să o deschizi. Apoi, notează-ți câteva idei despre dificultățile pe care le-ai putea întâmpina. Spre exemplu, dificultăți culturale, legislative, de limbaj, politice etc. Ce afacere ar merge cel mai bine pentru acea zonă, o afacere fizică sau o afacere online?
Pune-ți în valoare calitățile
Orice lucru realizat până în prezent părea la un moment dat imposibil… asta până când cineva a făcut să fie posibil!
Trebuie să fim conștienți de faptul că, fiecare dintre noi este unic în felul său, cu calități și defecte. Diferența dintre oamenii de succes și oamenii care eșuează este că, cei dintâi își acceptă defectele și găsesc noi moduri de a-și pune în valoare calitățile.
Pe lângă asumarea defectelor și dorința de perfecționare, orice antreprenor trebuie să facă o bună echipă cu ideea de a risca. Unul dintre cei mai de succes antreprenori români, Dan Șucu, și-a început călătoria în antreprenoriat prin vânzare apartamentului său pentru 50.000 de euro. A fost un risc imens, dar care, gestionat cum trebuie, a dus în cele din urmă către succes.
Dacă ești tentat/ă să îți deschizi o afacere în domeniul mobilei și decorațiunilor pentru casă și grădină, citește articolul până la final și vei afla o mulțime de idei de afaceri potrivite pentru anul 2024.
Nu te subestima și nu te compara cu alte persoane. Fie că vorbim de mici afaceri de familie, francize sub 5000 de euro sau alte afaceri cu bani puțini, merită să încerci.
Totuși, antreprenoriatul vine cu avantaje și dezavantaje, ca orice lucru din viața noastră dealtfel. Iată la ce ar trebui să te aștepți atunci când îți începi călătoria în antreprenoriat:
Avantajele și dezavantajele antreprenoriatului
Antreprenoriatul nu este doar un titlu primit în urma deschiderii unui SRL, PFA sau al unei alte forme juridice de activitate. Antreprenoriatul, pe lângă informațiile specifice nișei, mai înseamnă și sacrificiu, viziune, dedicare, cooperare și nu numai.
A fi antreprenor este un stil de viață care, dezvoltat într-un ritm echilibrat îți poate oferi nenumărate satisfacții pe termen lung. Cu toate aceste, drumul nu este mereu ”roz” și trebuie să îmbrățișăm de cele mai multe ori, ideea de sacrificiu.
Indiferent de afacere, fie ea afacere online sau nu, gestionarea acesteia vine cu bune și cu rele. Iată care sunt avantajele, dar și dezavantajele vieții de antreprenor.
Avantaje în antreprenoriat:
- Independență decizională - Mentalitatea de antreprenor vine la pachet și cu o multitudine de idei care, pe cât de ”extravagante” pot părea în primă fază, pe atât de benefice se pot dovedi pe termen lung. La nivel macro, ne putem la gândi la adoptarea muncii remote (de acasă sau de oriunde altundeva în afară de punct de lucru), al muncii hibrid, adoptarea programului de lucru de 4 zile etc. Munca de acasă părea un subiect SF acum 10 ani, dar iată că, aceasta este din ce în ce mai adoptată, aducând rezultate mult mai bune decât munca în sediul fizic. Părerile sunt împărțite, dar ideea e este că, vei fi liber/ă să îți pui în aplicare propriile idei.
- Potențial ridicat de câștig - Spre deosebire de ipostaza unui angajat cu venit fix, antreprenoriatul îți poate aduce câștiguri pe măsura muncii tale și a calității pe care o oferi clienților. Cu cât vei investi mai mult în tine și în companie, cu atât profitul tău va crește și el. Pe lângă satisfacțiile financiare, vei avea parte și de satisfacție profesională văzând că produsele sau serviciile tale sunt apreciate.
- Flexibilitate - Calitatea muncii noastre este dată, pe lângă sănătatea fizică, de starea noastră psihică. Uneori credem că nu avem suficient timp să mergem la sală, la medic, la grădiniță după copii etc. Un avantaj al antreprenoriatului este că, îți poți face propriul tău program, astfel poți îmbina viața profesională cu cea personală într-un mod armonios.
Chiar dacă la început nu vei avea atât de mult timp liber, încearcă să adopți un stil de viață echilibrat. Atunci când cauți diverse idei de afaceri, trebuie să știi că, acestea apar doar în momentul în care, vrei să oferi ceva benefic oamenilor. Gândește-te ce ar fi benefic pentru tine, apoi verifică dacă ar putea beneficia mai multe persoane de acel ceva.
- Impact Social - Antreprenoriatul nu este numai despre realizarea de profit, semnarea de contracte, prospectarea de noi clienți sau achitarea taxelor. Antreprenoriatul înseamnă, în primul rând, câștigarea încrederii din partea publicului și al respectului acestora pentru tine ca om. Lăsând la o parte recenziile și comentariile din social media, cel mai bun influencer pentru un antreprenor va fi mereu ”gura lumii”.
- Diversitate - Multe afaceri profitabile nu se rezumă doar la un set rigid de reguli și acțiuni. Pentru a capta atenția unui public cât mai divers, trebuie, în primul rând, să adopți o strategie de marketing cât mai diversificată. Încearcă diferite moduri de comunicare, diferite stiluri de materiale, diverse căi de adresare etc. Publicul tău poate fi foarte diversificat ca și comportament, la fel va trebui să fii și tu. Idei de afaceri se pot găsi peste tot, secretul este să găsești una care să ofere sentimentul de împlinire și câștig, atât pentru antreprenor, cât și pentru consumator.
- Dezvoltare Personală - Diversitatea nu este doar pentru piața ta țintă sau pentru companii. Diversitatea trebuie să fie asumată, în primul rând, de noi ca oameni. Odată cu adoptarea unei perspective mai largi, mai empatice și mai analitice, putem observa diferite aspecte care pot face diferența între succes și stagnare. Dacă ai dorința de a evolua în mod constant, atunci ai harta unor decizii ce te vor ajuta să-ți construiești propria afacere de succes. Dacă ai inițiativă și te dezvolți în acest sens, deja ai pornit în călătorie. Nu în ultimul rând, fii fericit atunci când vei greși, acelea vor fi sursele celor mai valoroase lecții.
- Dezvoltare de conexiuni sociale - Succesul într-o afacere depinde într-o foarte mare proporție de oamenii care te înconjoară. Fie că vorbim de angajați, distribuitori, oameni de vânzări sau colaboratori, buna comunicare cu aceștia este crucială pentru succesul tău în activitatea de zi cu zi. Dacă vrei să-ți dezvolți o aptitudine care să te ajute în orice aspect din viața personală și profesională, atunci ar trebui să investești în comunicare începând de astăzi. Fie că e vorba de cursuri, cărți sau workshop-uri, exprimarea clară și înțelegerea interlocutorului tău sunt două aptitudini cheie ce nu ai dori să îți lipsească.
Dezavantaje în antreprenoriat:
- Risc financiar - Nu cred că mai este un secret pentru nimeni faptul că, orice afacere are nevoie de o investiție inițială. Când pleci pe acest drum, trebuie să te gândești la strictul necesar cu care poți oferi o calitate relevantă publicul tău. Unii oameni apelează la credite bancare pentru a-și începe afacerea, alții se ghidează către fonduri europene, iar alții încearcă să pornească prin finanțări proprii.
Investițiile nu vin însoțite de o ”garanție pentru succes”, fapt pentru care, trebuie să te gândești foarte serios la ”ce voi face în cazul în care nu voi reuși?”. Este indicat să nu te îngropi în datorii, nici să îți asumi un risc fără anumite certitudini care, de cele mai multe ori, sunt reprezentate de contractele semnate cu clienții. Orice colaborare trebuie să aibă la bază un contract!
- Instabilitate - Instabilitatea face parte din viața tuturor antreprenorilor în mod inevitabil. Totuși, instabilitatea poate fi punctul forte al celor care pot vedea oportunitățile. În zilele de astăzi, tehnologia și aspectele cotidiene se schimbă atât de des încât, trebuie să fim pregătiți să profităm de fiecare oportunitate. Acestea nu așteaptă, fapt pentru care, instabilitatea ar trebui văzută ca pe un potențial factor de creștere, nu unul de potențial eșec.
De asemenea, instabilitatea apare și în rândul angajaților care vin și pleacă, al clienților care vin și pleacă etc. Cel mai important este să nu te bazezi prea mult doar pe o anumită situație sau o anumită perioadă prosperă, lucrurile se pot schimba oricând.
Dacă vrei un exemplu concret, gândește-te ce s-a întâmplat cu industria HoReCa în perioada pandemiei. În timp ce industria HoReCa a scăzut, activitățile de curierat și-au mărit activitatea. Caută cât mai multe idei de afaceri pentru a avea mereu și un plan B, în caz de orice!
- Stres și presiune - Venite de obicei împreună, stresul și presiunea fac parte din viața unui antreprenor și reprezintă unul dintre aspectele mai puțin plăcute ale acestui stil de viață. Factorii de stres pot varia de la cei temporari, atunci când aștepți răspuns de la un potențial client sau când aștepți să fie făcută o plată care s-a tot amânat; la factori pe termen lung în care se regăsesc termenele limită de plată, termenele limită de livrare a unor produse/materiale, plățile salariilor, plățile taxelor etc.
Un mic sfat care te poate ajuta la început de drum este să împarți aceste sarcini cu încă o persoană. O firmă cu un co-fondator poate fi benefic din punct de vedere al sesiunilor de brainstorming, al împărțirii de task-uri dar și în prospectarea unor noi clienți. Nu uita, comunicarea și colaborare sunt două puncte de sprijin esențiale în orice business de succes.
- Competiție - Dacă vrei să-ți deschizi o nouă afacere, cel mai probabil vor mai fi și alte câteva zeci de companii care fac același lucru. Nu trebuie să te lași descurajat deoarece, fiecare acționează într-un mod unic, iar acest aspect poate fi o oportunitate de a face ceea ce fac competitorii tăi, dar mai bine. Fii mereu cu ochi în 40 și analizează fiecare acțiune făcută de competitori; vezi cu ce vin ei diferit, cum comunică și către cine comunică. Găsește o soluție să ajungi cât mai aproape de publicul tău și comunică pe limba (și obiceiurile) acestora. Asta te va face mai vizibil și va crește șansele ca publicul tău să-și amintească de tine.
- Singurătate - Dacă ți-ai propus să îți deschizi propria ta companie, atunci trebuie să te aștepți la mult timp petrecut singur. Știu că poate părea puțin contradictoriu legat de ideea comunicării constante de mai sus, dar așa este. Comunicarea va fi, de cele mai multe ori, legată de activitățile companiei. Ieșirile în oraș cu prietenii se pot diminua, activitățile recreative vor scădea și ele, dar nu trebuie să te descurajezi.
Creează-ți un program bine stabilit în care să incluzi și câteva ore de relaxare, în care să faci ceva ce îți place, sau pur și simplu să petreci timp cu prietenii. Privarea de activități sociale îți poate scădea stima de sine, concentrarea și eficiența în activități.
O seară de game boards, o pizza în oraș, o plimbare în natură sau poate puțin gaming îți pot oferi un boost de energie și revigorare prin care să fii din nou gata de alte taskuri.
- Deficit de resurse - Ai stabilit numele firmei, ți-ai stabilit domeniul de activitate, știi exact ce Cod CAEN va avea, acum vine partea cea mai importantă: stabilește-ți resursele necesare pentru început!
Pentru a-ți fi mai ușor, împarte aceste resurse în stabile și consumabile.
Resursele stabile - Aici putem include un laptop, o mașină, mobila de birou, un telefon etc.
Resursele variabile - Aici discutăm de materia primă, produsele date spre vânzare, credite pentru anumite programe etc.
Încearcă să pornești cu volume mai mici de investiții pe care să le amortizezi cât mai repede, odată amortizate, poți (re)investi pentru a-ți scala afacerea. În momentul în care te documentezi pentru noi idei de afaceri, gestionează-ți foarte bine resursele. Când te decizi să pleci la drum cu o anumită afacere nu trebuie să faci exces de resurse, cel puțin în primele luni.
- Gestionarea dificilă a timpului - Expresia ”timpul zboară” devine o realitate atunci când ești antreprenor. De la cea mai simplă afacere și până la activități independente de tip freelance, toate necesită o mare investiție de timp. Printre ședințe, birocrație, logistică sau realizarea strategiei, va trebui să îți gestionezi timpul în mod optim pentru a oferi cel mai bun randament în operațional. La început nu va fi doar greu, va fi foarte greu! Dar, prin practică, lucrurile se vor stabiliza și vei învăța să gestionezi totul mult mai bine.
Pro Tip: Creează-ți un calendar și folosește culorile pentru a defini importanța task-urilor și al activităților. Pentru început, ai putea să-ți rezervi mai mult timp pentru realizarea sarcinilor de zi cu zi. Cu timpul vei stăpâni mai bine aceste sarcini, le vei face mai repede și mai bine, iar în final, vei constata că, acesta îți iau mult mai puțin timp. Fie ea afacere online sau fizică, toate acestea necesită o perioadă în care vei învăța industria și modul de lucru, asigură-te că înveți cât mai mult din fiecare etapă.
Așadar, iată câteva idei de afaceri în anul 2024:
Fie că vrei să pui bazele unui ecommerce (să deschizi un magazin online sau poate chiar să vinzi pe eMag/alte marketplace-uri) sau vrei să-ți promovezi serviciile, am pregătit în cele ce urmează o mică listă, prin care sper să găsești ceva potrivit pentru tine. Nu trebuie să te limitezi la această listă, poți încerca să analizezi ”ce nevoi au oamenii din jurul meu?”.
Dacă te vei gândi la aspecte de genul ”oamenii nu au bani pentru așa ceva” sau ”oamenii nu caută așa ceva”, țin să te anunț că nu este tocmai corect.
Oamenii au bani sau pot face rost de bani, diferența este cum cheltuiesc acei bani, iar dacă crezi că oamenii nu caută așa ceva, poate ar trebui să le arăți valoarea pe care produsele sau serviciile tale le-o pot oferi.
Ia-ți o foaie de hârtie, notează-ți ideile care te atrag (sau poate vii cu ceva nou), apoi selecteaz-o pe cea care simți că poate deveni o afacere succes pentru tine:
- Afaceri pentru Meseriași
1.1 Afacere de Instalare Pardoseli
Fie că vrei să-ți renovezi casa sau biroul, cu siguranță nu vei dori să rămână aceeași pardoseală veche. În funcție de scopul spațiului ce va fi renovat, se impune un tip diferit de pardoseală. De obicei, aceasta este aleasă în funcție de mai mulți factori precum: cât de des se schimbă, cât de intens este frecventată de oameni, mediul în care este expusă etc.
Ca meseriaș în instalarea pardoselilor, iată ce tipuri de pardoseli le poți propune clienților: pardoseli de gresie, pardoseli laminate, pardoseli din lemn masiv, pardoseli de vinil sau pardoseli cu mochetă.
Când te gândești la idei de afaceri în acest domeniu trebuie să fii foarte vigilent în prospectarea clienților. Tendințele se schimbă, iar moda privind pardoselile nu face excepție. Caută în online persoanele interesate de renovare și propune-le o ofertă pe care nu o vor putea refuza. Pe lângă acest lucru, poți veni și cu sugestii privind tipul potrivit de pardosea pentru imobilul pe care aceștia îl dețin.
Fii empatic cu clienții tăi, oferă-le soluții pentru nevoile pe care le au, iar activitate ta se va extinde mult mai rapid decât ai putea crede.
Pentru ca afacerea ta să fie mai simplă, asigură-ți colaborări pentru parte birocratică, spre exemplu, poți apela cu succes la servicii de contabilitate online pentru a-ți ușura legătura cu ANAF-ul și nu numai. O afacere de succes nu trebuie să fie formată dintr-un singur om. Învață să îți delegi anumite activități către diferite persoane sau companii; prin timpul economisit vei putea oferi o calitate mai bună clienților tăi. Printre aceste activități se numără și: înființare PFA, înființare SRL, contabilitate, găzduire sediu social etc.
De asemenea, nu este nevoie să cauți idei de afaceri de unul singur. Uneori, cel mai bun răspuns poate veni de la cea mai neașteptată persoană.
1.2 Serviciu de Instalare Smart Home
Smart-Phone, Smart-Watch, Smart…. Home
Automatizare a devenit un cuvânt cheie în viața multor oameni. Tehnologia a evoluat rapid, iar capabilitățile de care dă dovadă ar fi părut de domeniul SF-ului acum câțiva ani.
Iată că, în anul 2024, tot mai multe case au integrat un sistem prin care putem controla toate echipamentele electronice, doar cu ajutorul unui telefon. Acest ecosistem își propune să ușureze interacțiunea proprietarului cu dispozitivele din casă. Astfel, putem reduce căldura în locuință sau putem verifica dacă electrocasnicele sunt oprite cu ajutorul unei aplicații instalate pe telefonul nostru.
O afacere de viitor, pentru ”case din viitor”!
Având în vedere că tehnologia va avansa, casele ce vor adopta acest sistem vor fi din ce în ce mai întâlnite, motiv pentru care, le poți oferi oamenilor servicii de instalare al unui astfel de sistem. Când vorbim de o afacere de succes, din punct de vedere tehnic, în acest domeniu trebuie să avem în vedere noile gadget-uri ce se lansează pe piață. Ideal ar fi să ne realizăm serviciile în funcție de categorii precum: dispozitive pentru securitate, pentru protecția copiilor etc.
Când vine vorba despre idei de afaceri în domeniul tehnic, comunicarea pe limbajul clientului este esențială.
În procesul de instalare, proprietarul, împreună cu specialistul în instalări Smart Home, vor răspunde la întrebări precum: De unde realizez conexiunea? (Cablu/Wi-fi) sau Ce acțiuni din casă voi automatiza?
Acum că ai o listă cu idei de afaceri, analizează nevoile de pe piață. Fii atent la toate aceste nevoi și realizează un clasament al ideilor de afaceri care ar putea reprezenta o soluție.
Iată câteva întrebări care s-ar putea să te ajute în acest proces:
- Cine oferă deja acest tip de soluții?
- Cu ce aș putea veni eu diferit?
- Ce pot aduce eu suplimentar?
- De ce ar apela cineva la mine?
- Care sunt resursele cu care ar trebui să pornesc?
1.3 Curățenie Rezidențială și Comercială
Ești pasionat/ă de curățenie și vrei să-ți pui în valoare calitățile? Atunci îți poți contura câteva idei de afaceri în domeniul curățeniei rezidențiale și comerciale, iar firma va avea Cod CAEN 8122 - Activități specializate de curățenie.
Majoritate clienților, fie că vorbim de persoanele juridice sau cele fizice, au nevoie de o igienizare a spațiului de locuit sau al celui în care își desfășoară activitatea de zi cu zi. Unii oamenii își schimbă locuința, alții își schimbă biroul, alții au terminat renovările. Ce poți face tu în acest caz? Iată câteva exemple de astfel de servicii: curățenie de întreținere; curățenie de profunzime; curățenie înainte și după mutare; curățenie în regim hotelier; curățenie de birou etc.
Curățenie… pe termen lung!
Domeniul serviciilor de curățenie este în continuă expansiune datorită numeroaselor înființări de firme, complexe comerciale, blocuri și case, dar și al numeroaselor relocări datorate locurilor de muncă sau motivelor personale.
Cu atât mai mult, în urma pandemiei, tot mai multe persoane au început să adopte o igienă mult mai strictă a locuinței și locului de muncă.
Dacă ai făcut rost de echipamente și ți-ai stabilit strategia, pentru partea de birocrație poți solicita serviciile unei companii specializate pentru a-ți face activitatea mai ușoară. Aceasta se poate ocupa de activități precum: înființare PFA, înființare SRL, contabilitate, găzduire sediu social etc.
Sună tentant? Crezi că ar putea fi o afacere în care ai vrea să-ți pui în valoare calitățile? Prospectează potențialii clienți din jurul tău, cercetează competiția, fă o listă cu tot ce ai nevoie pentru a începe, apoi te poți apuca de treabă. Perseverența, strategia și comunicare sunt trei piloni cheie pentru orice afacere de succes.
1.4 Electrician cu Consultare în Eficiența Energetică a casei
Sigur ai remarcat faptul că, în ultima perioadă, toate prețurile au crescut. De la energie electrică și gaz, până la produsele de bază, benzină și medicamente, toate acestea au avut parte de o majorare a prețului pe fondul crizei economice.
Aceasta ar putea fi o idee de afacere deoarece, odată cu aceste majorări de prețuri, oamenii au început să caute tot mai mult diverse oportunități de economisire, aceștia concentrându-se tot mai mult pe modalitățile de economisire a cheltuielilor de bază: apă, curent electric, gaze naturale, benzină etc.
De la soluții de tip Smart Home pentru optimizarea consumului din casă și până la consultanță privind instalarea acoperișurilor solare sau al panourilor solare, piața celor ce își doresc noi modalități de economisire este tot mai largă, motiv pentru care poți veni în întâmpinarea acesteia cu noi soluții de optimizare.
Ofertarea unor soluții eficiente și personalizate îți poate propulsa cariera antreprenorială și îți poate pune bazele unei adevărate afaceri de succes!
Creează-ți o echipă!
Dacă vrei să optezi pentru acest tip de afacere, ar fi ideal să ai parte de o echipă care să poată oferi întreg pachetul de servicii. De la instalarea rețelei electrice și până la consultanță de optimizare. Spre exemplu, multe apartamente au 30-40 de ani vechime, poate chiar și mai mult. Majoritatea nu au avut parte de prea multe modificări sau renovări, motiv pentru care, ai putea să le oferi oferte personalizate sau reduceri pentru primele servicii. Un astfel de pachet ar putea fi reînnoirea rețelei electrice și consultanță gratuită.
Pune accentul pe o nevoie imediată!
Multe persoane ignoră pericolul unei rețele vechi, motiv pentru care se pot întâmpla numeroase dezastre. Vin-o în întâmpinarea acestui public, arată-le riscul la care se expun, educă-i, apoi oferă-le soluția potrivită.
Probabil nu este cea mai simplă afacere, dar cu siguranță este una a cărei piață se va extinde tot mai mult în anii următori. Țintește fiecare complex rezidențial nou și promovează-te în acea zonă. Majoritate persoanelor care s-au mutat recent vor dori ca totul să fie cât mai bine pus la punct.
Arată-le cum se pot feri de facturile mari!
Pro Tip: La fel cum tu le vei arăta oamenilor cum își pot eficientiza costurile, la fel poți face și tu cu modul de lucru. Pentru a-ți eficientiza afacere poți solicita diverse tipuri de servicii cum ar fi: servicii de promovare, contabilitate online, găzduire sediu social etc.
1.5 Renovări și Design Interior
O alta idee de afacere, mai ales dacă ești o fire creativă și ai pasiunea de a reda viață lucrurilor măcinate de timp, o constituie activitate de designer de interior. Renovările și designul interior merg mână în mână, iar ideile tale se pot răspândi foarte repede prin ”gura lumii”.
De cele mai multe ori, oamenii caută designeri de interior cu experiență și studii. Dacă ai așa ceva, atunci este perfect. În cazul în care nu deții studii în domeniu, dar totuși ești talentat/ă la partea de design interior, ai putea începe prin a-ți expune câteva idei în mediul online.
Arată oamenilor ce faci tu cu pasiune și ce te definește ca stil. Cu ajutorul rețelelor de social media, totul e la un ”swipe” distanță. Nu degeaba se spune că, pasiunea este cel mai bun profesor. Începe cu proiecte mici, cere părerea altor persoane și începe să îți cauți primii clienți.
Chiar dacă la început vei mai lucra și ”pro bono” pentru a căpăta experiență, nu te descuraja!
Însă, dacă ești deja o persoană cu experiență și deții deja un portofoliu, tot ce trebuie să faci este să-ți deschizi firma, să-ți actualizezi portofoliul, iar mai apoi vor urma 3 pași importanți: promovare, promovare, promovare!
Pro Tip: Dacă ești la început de drum, trebuie să știi că, multe afaceri de succes și-au pus bazele cu ajutorul unui mentor. Astfel, poți căuta o persoană experimentată cu care să lucrezi în regim de colaborare prin propria ta companie.
Devin-o cât mai vizibil pentru publicul tău și asigură-te că ai o imagine care se evidențiază!
Sper că acum ai o idee mult mai clară legată de o afacere pe care ai putea-o începe în anul 2024. Nu trebuie să te limitezi la această listă, poate pentru tine este mai potrivit ceva mai restrâns și faci parte din pasionații de mici afaceri de familie. Totul este să încerci și să îmbunătățești ceea ce faci în mod constant. Indiferent despre ce idei de afaceri este vorba, toate acestea pot crește mult mai repede dacă învățăm din greșelile noastre, dar și din greșelile făcute de alte companii.
- Afaceri la domiciliu
Mai ții minte perioada pandemiei, când mulți angajați și-au mutat activitate de la sediu, acasă? Acel ”boom” al reorganizării interne pentru activitatea angajaților a născut și multiple oportunități pentru cei ce au reușit să găsească o idee de afacere, care să se poată adapta contextului.
Deși a fost un eveniment marcant pentru toată lume, se pare că, acesta a dus la obișnuința unei practici care, acum 10-15 ani în urmă ar fi părut un subiect taboo.
Puțin populară pe teritoriul româniei, practica muncii remote a adus cu sine și viața de antreprenor pentru multe persoane. De la IT, marketing și creatori de conținut, la psihologi, medici, consilieri dar și multe alte profesii.
Afacerile remote se numără printre afacerile cu bani puțini pentru că, de cele mai multe ori, acestea pot porni doar de la aptitudinile tale, o conexiune la internet și un calculator.
De asemenea, companiile își pot pune bazele și din confortul casei tale. Tot ce trebuie să faci este să apelezi la o companie specializată în înființare PFA sau înființare SRL, iar procesul va începe imediat.
De asemenea, tot cu ajutorul acestor companii poți beneficia și de alte servicii precum: contabilitate online sau găzduire sediu social.
Dacă te-ai gândit și tu să-ți dezvolți o astfel de afacere, am pregătit aici câteva sugestii pentru tine.
2.1 Servicii de Scriere Freelance
Dacă vrei să te gândești la idei de afaceri cu bani puțini, atunci trebuie să ai pe listă o afacere cu servicii de copywriting și content writing.
Chiar dacă ai putea crede că acest domeniu este acaparat de către noile tool-uri Ai precum Gemini sau Chat GPT, vreau să te anunț că nu este deloc adevărat. De ce? Simplu!
Aceste tool-uri au acces la informație nu și la emoție. În calitate de copywriter sau content writer, ai nevoie să îți cunoști publicul. Ce gândește el, cum gândește el, ce simte ș.a.m.d. Așa că, dacă ești un bun observator, ai o minte creativă și îți place să faci research, acest domeniu este pentru tine!
Folosește-ți abilitățile de a crea conținut și construiește-ți propria afacere de succes.
Pro Tip: Pentru a-ți exersa aceste abilități, îți poți crea în primă fază o pagină de Facebook și un blog despre un subiect care te interesează. Poți face diferite texte informative despre acel subiect sau poți propune diverse texte publicitare. Dacă vrei să înveți cât mai mult despre acest domeniu, îți poți deschide un blog despre marketing în general. Acolo poți analiza texte, propune materiale sau veni cu diverse idei creative. Avantajul este că, vei învăța foarte mult în acest proces, inclusiv nevoile unei afaceri online.
În paralel, urmărește blog-uri cu subiecte care te-ar putea interesa pe viitor, cum ar fi: înființare PFA, înființare SRL, contabilitate online etc.
2.2 Tutoriale Online
Tinerii din ziua de azi au nevoie de ceva crucial la început de drum în viață, aceștia au nevoie de un mentor. Multe companii se feresc în a oferi experiență și instruire pentru tinerii ieșiți de pe băncile școlilor profesionale sau al facultăților.
Asta le scade stima de sine, încrederea și îi demoralizează în conturarea ideii de carieră.
Recent, unele școli (cu precădere de IT), au început să ofere și garanția unui loc de muncă după finalizarea unor studii, însă nu toată lumea este făcută pentru așa ceva.
Dacă ai o altă pasiune sau stăpânești bine un alt domeniu, atunci te poți apuca să îți dezvolți propriile cursuri. Pe lângă faptul că, această activitate îți poate contura o afacere de succes, vei fi și prima persoană ce le vine în ajutor tinerilor, atunci când vine vorba despre informație aplicată în domeniu!
De asemenea, poți realiza și cursuri de mentorat sau antreprenoriat, prin intermediul cărora să prezinți publicului diverse idei de afaceri de viitor. Alege ceva la ce te pricepi foarte bine și învață-i și pe ceilalți.
Acționează cât mai repede!
Probabil mai sunt și alte persoane care citesc acest articol, probabil sunt persoane care sau gândit la această idee separat. Nu aștepta până când un subiect este suprasaturat și acționează chiar acum. Perfecționarea vine pe parcurs.
Să spunem că ești de profesie contabil și oferi servicii de contabilitate online. Cum ar fi să ai un site pe care să îți poți oferi serviciile, iar în paralel să poți oferi cursuri aprofundate pentru antreprenori. Astfel, îi poți ajuta atât teoretic, cât și practic. Dacă luăm exemplu de mai sus, unde vorbeam despre copywriting și content writing, atunci vei bifa ambele aspecte.
Cu ajutorul unui curs îți poți spune povestea și poți educa oamenii într-o anumită direcție, iar cu partea profesională le poți oferi un pachet complet de soluții pentru problemele lor.
Dacă ai deja o idee de curs, dar nu ai încă un site, Udemy este o opțiune foarte bună. Totul este să începi și nu uita să oferi oamenilor un conținut de calitate. În cazul unui curs, calitatea bate cantitatea.
Dacă ești contabil, oferi servicii de înființare SRL sau înființare PFA, poți face un parteneriat cu un copywriter. Tu îi oferi servicii de contabilitate sau consultanță în afaceri, iar el îți populează site-ul cu informații atractive pentru publicul tău.
Nu uita, indiferent despre ce idei de afaceri este vorba, succes-ul are la bază comunicarea, cooperarea și adaptarea!
2.3 Management de Social Media
Odată cu maturizarea noii generații, privită și ca nativi digitali, consumul de emisiuni radio-TV este în scădere. Tot mai multă lume apelează la servicii de streaming pentru a viziona seriale și filme, iar informarea se face preponderent din social media (în detrimentul site-urilor clasice de știri). Chiar dacă marile publicații își postează link-urile cu trimitere către site, accesarea acelor link-uri se realizează tot în social media.
De la începutul acestei revoluții de comunicare lansate de către Facebook, numărul rețelelor sociale este în continuă creștere. Printre cele mai populare astfel de rețele amintim: Facebook, Instagram, TikTok, X, SnapChat, WhatsApp, Telegram, Youtube, Threads, LinkedIn.
În trecut, lupta de publicitate era purtată între mai multe posturi de televiziune, iar miza pentru o afacere era difuzarea propriilor reclame într-un număr cât mai mare și la ore cât mai relevante.
De la radio-TV și până la Social Media
Chiar dacă rețelele sociale erau privite la început cu scepticism de către companii, prezența acestora în social media a devenit crucială pentru a păstra legătura cu publicul.
Pe lângă statisticile mult mai complexe oferite de către aceste platforme, brand-urile pot comunica mult mai ușor cu publicul și pot fructifica aceste platforme pentru generarea de comenzi.
Acum că ai o listă cu idei de afaceri și ai selectat cea mai potrivită opțiune pentru tine, trebuie să știi că, o afacere de succes trebuie să comunice pe toate platformele în trend pentru a fi cât mai aproape de publicul său.
Fii vocea brand-urilor din Social Media!
Dacă ești familiarizat/ă cu rețelele sociale iar postările fac parte din viața ta, atunci ce-ar fi să îți oferi serviciile către companiile care au nevoie de conținut de calitate în Social Media?
Oamenii din conducere sunt prea ocupați pentru a se ocupa și de postări, iar cei din operațional nu au acel ”know-how”. Pornind de la această nevoie, îți poți contura câteva idei de afaceri prin gestionarea acestor conturi. Spun câteva pentru că, există firme care se ocupă doar de comunicarea cu clienții în social media, de realizarea materialelor grafice etc. Trebuie să alegi ceva la ce te pricepi foarte bine!
În calitate de manager de Social Media te vei ocupa de crearea de postări pe diferite platforme, realizarea de reel-uri și story-uri, vei răspunde mesajelor și comentariilor, vei analiza statisticile, iar cel mai important, tu vei face strategia de conținut și de comunicare!
Creativitatea, plăcerea de a comunica și buna analiză te caracterizează? Atunci pune bazele unei afacerii de viitor și devin-o Social Media Manager.
O afacere de succes are nevoie de vizibilitate în online și o comunicare permanentă cu publicul ei țintă. Putem avea multe idei de afaceri, important este să ne axăm pe una singură și să acționăm cât mai repede și cât mai calculat. Cu cât amânăm mai mult, cu atât vor apărea mai multe îndoieli. Acționează chiar acum și ajută companiile să țină pasul cu cele mai noi trend-uri!
Pentru a începe ai nevoie doar de un laptop, o conexiune la internet, creativitate și o companie care să-ți ofere serviciile necesare începerii activității, cum ar fi: contabilitate online, găzduire sediu social, înființare PFA, înființare SRL (în funcție de nevoile tale) etc.
2.4 Servicii de Design Grafic
Îți place să lucrezi în programe de editare foto-video cum ar fi Photoshop, Corel DRAW, Adobe Illustrator sau DaVinci Resolve?
Acum poți îmbina utilul cu plăcutul prin oferirea de servicii de graphic design. Orice companie are nevoie de o identitate vizuală. De la logo, font și culori, până la cărți de vizită, imagini pentru social media dar și editarea pozelor interne, serviciile de grafică sunt un strict necesar pentru orice companie!
Dacă ești la început de drum, ideal ar fi să poți lucra cu agenții pentru a-ți căpăta experiența și pentru a-ți forma un portofoliu.
Odată ce ai ți-ai format un portofoliu și o experiență relevantă, îți poți deschide un PFA, iar de aici să mergi pe 3 direcții:
- Colaborări cu agenții - Odată ce ți-ai înființat PFA-ul, îți poți trimite oferta către mai multe agenții de marketing pentru a colabora cu acestea.
- Colaborare cu diverse companii - În paralel, poți trimite lucrările tale către mai multe companii pentru a colabora cu acestea pe parte de grafică. Totuși, trebuie să ai în vedere faptul că, antreprenorii doresc (de cele mai multe ori) un pachet complet de servicii de promovare. Aceste servicii ar trebui să includă: Social Media, Google Ads, Social Media Ads, grafică pentru materiale interne și promoționale (cum ar fi afișe, cărți de vizită, e-book-uri etc) sau grafică pentru companiile IT în partea de UX. O afacere online presupune un mix de marketing care ar trebui să acopere tot, de la texte și grafică, până la comunicare și social media.
- Colaborări barter - Acest tip de colaborare nu are la mijloc o miză financiară, ci se bazează pe un schimb de bunuri și servicii. Spre exemplu, dacă vei colabora cu un restaurant, poți negocia în schimbul serviciilor tale, o masă în fiecare weekend pentru tine și prietenii sau familia ta. Dacă vei colabora cu farmacii, poți cere să primești diverse produse lunare; o revizie auto sau alte servicii de mentenanță a mașinii în cazul în care colaborezi cu un service auto etc.
Colaborările de tip barter pot fi foarte benefice, mai ales pentru persoanele la început de carieră. Cu acest prilej poți învăța o mulțime de informații ”din spatele scenei”, poți cunoaște o mulțime de oameni noi, iar nu în ultimul rând, poți experimenta mai multe stiluri grafice.
Nu uita, când ești în căutarea unor idei de afaceri de viitor, nu le măsura potențialul doar din punct de vedere financiar!
În funcție de complexitate, o afacere în domeniul graficii poate fluctua; de la o afacere cu bani puțini, în care realizezi materiale grafice de bază (imagini pentru social media și materiale publicitare), până la afaceri ce necesită o mai mare investiție în echipament și programe. Pentru cel din urmă caz avem exemplul persoanelor care se ocupă cu design-ul pentru aplicații, site-uri sau diverse platforme interne. În acest caz, va fi necesar să ai cunoștințe foarte bine fundamentate de UX.
2.5 Servicii de Pregătire Fiscală
Fiscalitatea este cea mai constantă legătură pe care orice afacere o va avea cu statul. Dacă procesul de înființare și de obținere al avizelor sunt, putem spune, un episod trecător, contabilitate va fi un proces lunar de comunicare cu statul.
De la ANAF, CAS, CASS sau alte instituții, trebuie să fim mereu informați cu privire la taxele pe care trebuie să le plătim către stat, în calitate de antreprenori. Reglementările legislative tind să se modifice constant, astfel că, avem nevoie de o persoană care să ne spună mereu ”ce și cum”.
În cadrul unei afaceri, contabilitatea și pregătirea fiscală înglobează justificarea financiară a tuturor resurselor cu care operează acea companie. În majoritatea cazurilor, vorbim de salarii, plăți de abonamente (spre exemplu pentru utilizarea unor programe), plăți pentru revizii tehnice și achiziții de combustibili (în cazul, mașinilor), plata materiilor prime (atunci când desfășurăm activități de producție) etc.
O afacere de succes trebuie să aibă mereu toate actele în regulă pentru a nu deveni subiectul unor scandaluri publice.
Indiferent că vei colabora cu antreprenori care deja au o firmă care activează sau vei colabora cu viitori antreprenori, cel mai simplu ar fi să îți împarți activitate pe două ramuri:
- Activitate de consultanță - Materialele online pot fi deseori înșelătoare, în sensul că nu sunt de actualitate. Un tânăr antreprenor ar putea utiliza greșit o informație, care mai apoi, să îi aducă diverse neplăceri birocratice și legislative.
În întâmpinarea acestor nevoi, poți veni cu servicii de consultanță fiscală pentru cei ce doresc să își deschidă o firmă. Poți fideliza aceste persoane propunându-le și un pachet avantajos de servicii de contabilitate dacă vor alege să colaboreze în continuare cu tine și după deschiderea firmei.
- Activități de contabilitate - Indiferent de campanie, indiferent că vorbim de comercializarea de bunuri sau oferirea de servicii, fie ea afacere online sau nu, totul trebuie facturat și fiscalizat. În acest caz, îți poți face diverse pachete standard prin care să oferi astfel de servicii, sau poți trimite oferte personalizate în funcție de cererile potențialului client.
În unele cazuri, posesori de PFA își pot administra singuri partea fiscală, însă aceste cazuri sunt destul de rare. Unul dintre motive fiind schimbările frecvente în ceea ce privește legislația economică.
Dacă te întrebai ce afaceri merg în ziua de azi, ei bine, acum ai aflat un tip de afacere care, cu siguranță va fi relevant și peste 5-10-15 ani.
Antreprenorii au nevoie de o persoană care să fie la curent cu aceste schimbări, fii chiar tu acea persoană și transformă asta într-o afacere de succes!
Dacă ai ajuns până aici, cel mai probabil ți-ai făcut o idee cu privire la câteva idei de afaceri care ar putea fi de succes în anul 2024. Notează-ți tot ce te atrage, analizează și acționează!
- Afaceri în domeniul medical
Deși nu se numără printre afacerile cu bani puțin, un business în domeniul medical poate reprezenta o adevărată investiție de viitor.
Fie că vorbim de medicina umană sau cea animală, cererile de servicii pe acest segment au crescut exponențial în ultimii ani. Dacă ar fi să luăm cazul medicinei veterinare, tot mai mulți oameni au diverse animale de companie. Atașamentul față de acestea ne motivează să le oferim un tratament corespunzător pentru ca sănătate lor să fie una exemplară.
În cazul medicinei veterinare, lucrurile pot fi puțin mai complexe deoarece, în ultimii ani, cabinetele și format specializări pe diverse animale. Spre exemplu, unele cabinete pot fi specializate în animale de fermă, altele pot fi specializate în vietăți acvatice s.a.m.d. Când vine vorba despre idei de afaceri în acest domeniu, succesul este constituit din afecțiunea pentru animale, empatizarea cu clientul și oferirea soluțiilor personalizate. Animalele pot fi mult mai ”vulcanice” decât oamenii, din acest motiv trebuie să știi foarte bine cum să devii prietenul lor încă din primele momente.
Pentru a simplifica lucrurile, vom vorbi doar despre serviciile medicale destinate oamenilor.
În ultimii ani, viața cotidiană a devenit din ce în ce mai stresantă, motiv pentru care, tot mai multe persoane se confruntă cu diverse afecțiuni cum ar fi: diabet, boli cardio-vasculare, afecțiuni psihice, boli degenerative etc.
Pentru a combate aceste repercusiuni ale unui mediu care ne deteriorează starea de sănătate, în calitate de medic specialist sau nutriționist, poți oferi publicului larg o gamă de servicii prin care, aceștia îți pot îmbunătăți calitate vieții.
Iată câteva dintre activitățile pe care le poți face în calitate de medic și nu numai!
3.1 Servicii de Livrare Mâncare Sănătoasă
Ultimii ani pare că au fost dominați de industria fast-food, cel puțin asta reiese din expansiunea acestor puncte de comercializare a diferitelor tipuri de mâncare. De la shaormeriile clasice și până la marile lanțuri de fast-food, oamenii au deveni tot mai mult adepții unor preparate rapide, gustoase dar… nesănătoase!
Cel mai alarmant este că o mare parte dintre consumatorii de fast food sunt persoanele adolescente și pre-adolescente. Vorbind despre o vârstă la care corpul este în plină dezvoltare, o alimentație necorespunzătoare poate dezvoltate probleme medicale pe termen lung cum ar fi: fragilitate osoasă, anemii, obezitate, hipertensiune, diabet etc.
Printr-o campanie atractivă de informare, cu siguranță poți convinge oamenii să adopte un stil de viață sănătos, atât timp cât le poți oferi o metodă simplă de a o adopta.
Și cum poți face lucrurile mai simple pentru cineva decât trimițându-i mâncarea direct acasă?
Oamenii își doresc un stil de viață sănătos, dar sunt reticenți la procesul prin care trebuie să treacă pentru a-l avea. Poți veni în ajutorul lor cu servicii de livrare a unor preparate sănătoase pentru mesele lor. Pentru a avea un succes cât mai pronunțat, ai nevoie de cât mai multe idei de afaceri prin care să le demonstrezi oamenilor că, pot adopta o dietă sănătoasă într-un mod simplu, rapid și eficient.
Spre exemplu, le poți oferi sugestii de preparate pentru:
- Micul Dejun - Necesarul nutritiv este diferit în funcție de sex și vârstă, oferă-le oamenii o opțiune pentru o masă cu care să poată avea un început de zi plin de energie. Aici poți veni cu alternative sănătoase pe bază de lactate și fructe prin care să oferim organismului un aport de calciu și vitamine. Dacă vorbim de persoane pasionate de sport, le poți oferi sugestii de preparate cu cantități mai mari de proteine și resveratrol. Proteina are un rol esențial în regenerare țesutului muscular, iar resveratrolul are grijă de sănătatea vaselor de sânge
- Prânz - Mulții părinți le oferă bani de buzunar copiilor pentru masa de prânz, ceea ce nu este nimic rău în asta. Problema este că, de cele mai multe ori, copii aleg să își cumpere diferite produse de tip fast-food. Vin-o în ajutorul părinților și trimite-le copiilor lor alternative sănătoase pentru masa de prânz. Pe lângă diversitatea preparatelor, aceștia vor avea parte și de o dezvoltare armonioasă, obținând astfel și performanțe mai bune la școală!
- Cină - Din cauza programului încărcat, multe persoane au parte de o cină nesănătoasă deoarece, aceștia doresc să aibă parte de o masă rapidă și ușor de gătit. În aceste cazuri, cina include multe grăsimi, zaharuri și prăjeli. Poți veni în întâmpinarea acestor oameni cu diverse tipuri de abonamente care să includă o dietă variată.
Pe termen lung, această activitate poate forma o mică afacere de familie prin care un membru se ocupă de stabilirea meniului, altcineva se ocupă de gătit, iar o a treia persoană livrează produsele și se ocupă de cumpărături.
- Gustări între mese - Fie că vorbim de efort fizic sau intelectual, sunt situații în care, organismul nostru cere resurse suplimentare față de mesele clasice. În acest caz, le putem oferi oamenilor sugestii de preparate sănătoase pentru a ține loc snack-urilor dintre mese.
O afacere de succes poate veni atât cu beneficii pentru sănătate, cât și pentru papilele gustative. Arată-le oameni un mod simplu și rapid pentru a-și schimba viața în bine. Pentru a avea mai mult timp pentru preparare și planificare, poți solicita servicii specializate pentru a te ajuta în partea birocratică și financiară. Unele din aceste tipuri de servicii ar putea fi: înființare SRL, înființare PFA, contabilitate online sau găzduire sediu social.
Pentru a nu fi o afacere prea costisitoare la început, oferă-le oamenilor, în primă fază, sugestii de snack-uri între mese. Astfel, aceștia se vor obișnui cu preparatele tale și vor dori să încerce mai multe preparate.
3.2 Servicii de Telemedicină
Dacă simți că sănătatea și timpul sunt doi factori ce pun presiune pe multe persoane, oferă-le o soluție prin care pot economisi timp fără a face compromisuri de la sănătate. O afacere de succes se poate axa și pe a le oferi oamenilor soluții prin care își pot economisi timpul. O astfel de afacere online poate fi oferirea de consultații prin telemedicină.
În căutarea unor noi idei de afaceri, trebuie să te gândești și la noile metode de comunicare adoptate de către oameni. Cum este mai ușor să ajungi la ei? Cum comunică aceștia?
Fie că este vorba despre sezonul rece sau o altă perioadă din an, multe persoane se confruntă cu diverse afecțiuni medicale care le pot altera buna desfășurare al activităților de zi cu zi. Printre cele mai comune se numără: gripa, răceala, diverse alergii, depresii, anxietate, diverse traumatisme osoase sau musculare.
În unele cazuri se impune tratamentul în cadrul unei clinici, însă de cele mai multe ori, aceste afecțiuni se pot trata de acasă, sub îndrumarea unui medic specialist.
Dacă, în calitate de medic, vrei să găsești cea mai simplă afacere, atunci oferă-le oamenilor cea mai simplă și accesibilă formă de tratament!
Completează serviciile cabinetului tău!
În cazul în care deja ai un cabinet medical particular, poți combina consultațiile fizice cu cele online. Din categoria ”idei de afaceri cu bani puțini”, oferirea de servicii de telemedicină are următoarele avantaje:
- Minimizează riscul răspândirii de răceală și gripă;
- Fără a mai veni la cabinet, pacientul poate diminua durerea musculară/osoasă cauzată prin deplasare;
- Simplifică procesul de diagnosticare la copii;
- Economisește tipul pacienților;
- Ușurează accesul la consultații în perioadele cu vreme rea (viscol/furtuni/ger sau caniculă).
Armonie între tehnologie și medicină
Tehnologia a evoluat mult în ceea ce privește comunicarea. Acum poți avea oportunitatea de a-ți oferi serviciile către cei ce au nevoie printr-un mod simplu și eficient. Tot ce ai nevoie pentru a face acest lucru este: un laptop, o cameră video, o conexiune stabilă la internet și profesionalismul tău!
Poți începe prin a oferi o consultație gratis la prima programare, webinarii gratuite pe teme medicale de interes sau poți veni periodic cu sfaturi utile pentru menținerea sănătății. În acest mod vei atrage interesul și încrederea pacienților!
De asemenea, dacă nu dorești să oferi toate consultațiile online, poți folosi această metodă ca o variantă de ajutor. Spre exemplu, prima consultație poate fi la cabinet, iar când pacientul a început schema de tratament, poți folosi telemedicina pentru consultațiile de verificare a stării pacientului.
De asemenea, poți beneficia și tu de servicii online pentru a-ți ușura activitatea de la cabinet, un astfel de exemplu ar putea fi cel de contabilitate online pentru cabinet sau de găzduire sediu social.
Când vorbim de idei de afaceri, ne gândim automat și la țintirea unui public relevant. Către ce tip de public ar fi relevante respectivele afaceri? Astfel, poți începe prin a te face cunoscut persoanelor ce au dificultăți în a ajunge fizic la un cabinet medical.
Avem resursele, trebuie doar să găsim o metodă creativă și eficientă de a le folosi.
3.3 Antrenament Personal și Coaching de Fitness
Tendințele de comportament sunt din ce în ce mai mult influențate de către social media. Pe lângă comportamentul de consum și achiziție, remarcăm tot mai mult idealizarea unui stil de viață, al unui anume aspect, al unei vestimentații etc. O afacere de succes în acest domeniu ar trebui să le arate oameni procesul prin care trebuie să treacă pentru a ajunge la acele standarde, sacrificiile pe care trebuie să el facă, dar și rutina pe care trebuie să o adopte. Toate aceste vor duce la o viziune mult mai realistă asupra situației.
În ceea ce privește stilul de viață, multe persoane își doresc un corp mai atrăgător (cu precădere în perioada sezonului cald). Însă, tot atât de multe persoane consideră că este prea dificil să faci sport; consideră că orice exercițiu le este benefic și că rezultatele vor apărea peste noapte.
Pe lângă acestea, multe persoane au o percepție greșită asupra rutinei de sport pe care ar trebui să o adopte.
Arată-le oamenilor că poate fi și mai ușor!
Dacă ești pasionat/ă de sala de sport, atunci îți poți oferi experiența către persoanele care doresc să își remodeleze corpul și să aibă astfel un aspect mult mai estetic. Îți poți folosi pasiunea pentru a transforma stilul de viață al multor oameni, dar și pentru a dezvolta numeroase idei de afaceri.
Din cauza lipsei de timp și al lipsei de experiență, cei ce doresc să se apuce de sport ar trebuie să aibă o persoană care să le arate cum se execută corect exercițiile, ce ar trebui să facă pentru a obține rezultatele dorite, iar nu în ultimul rând, să aibă o persoană care să le realizeze o rutină adaptată după programul acestora.
Arată-le oamenilor soluții, în sală sau acasă!
O afacere de succes se axează pe satisfacția consumatorului, prin urmare, lista cu idei de afaceri pe care o ai trebuie să răspundă unei singure întrebări: ”Ce valoare pot oferi eu clienților?”. În ceea ce privește activitatea fizică, succesul constă în soluțiile optime oferite pasionaților de sport cu privire la: o rutină eficientă de antrenament, o execuție corectă a exercițiilor și o dietă personalizată.
Pentru a fi sigur/ă că oferi maximul de calitate clienților tăi, externalizează-ți unele activități necesare acestei afaceri. Spre exemplu, poți externaliza procesul de înființare PFA sau înființare SRL, poți solicita servicii de contabilitate online sau de găzduire sediu social etc.
Creează o comunitate!
O afacere de succes va fi una care se va concentra pe crearea unei comunități și al sentimentului de apartenență. Cu cât ai mai multe idei de afaceri care ar putea dezvolta acest sentiment, cu atât succes-ul tău va fi mai aproape!
Dacă vrei să faci o afacere de viitor din fitness sau culturism, ar trebui să le arăți oamenilor că nu sunt singurii cu aceste nevoi și că, multe persoane au depășit aceste bariere, ajungând la rezultatul dorit.
Pentru a-ți forma această comunitate ai putea să propui pachete de grup!
Pachete pentru cupluri - Pentru a întării relațiile de cuplu, ai putea oferi pachete personalizate pentru acestea, prin care, ambii parteneri pot evolua împreună în cadrul sesiunilor de sport. Aceste pachete le poți oferi sub formă de abonamente sau de sesiuni.
Pachete pentru familii - Din cauza tehnologiei, multe familii petrec din ce în ce mai puțin timp împreună. Statul pe telefon, tabletă sau laptop a devenit deja un obicei nociv care, odată cu trecere timpului, ne diminuează viața socială. Pentru a întării conexiunile din familie, poți oferi pachete personalizate pentru familii (Spre exemplu pachete de 2-3-4 membrii), prin care toți membrii vor participa în mod regulat la sesiuni de sport. Astfel, aceștia vor deveni mai uniți și vor înlocui sedentarismul cu un stil de viață sănătos.
Pachete pentru persoane defavorizate - Sedentarismul și lipsa unor activități fizice ne pot duce în stări de depresie, anxietate sau alte stări ”fataliste”. Unele persoane ar dori să practice un sport, dar sunt împiedicate de posibilitățile financiare. Pentru a-ți crea o comunitate și pentru a fi mai apreciat de publicul nou, poți oferi sesiuni gratuite de sport persoanelor defavorizate. Este posibil ca, odată ce vor simți apartenența la un grup iar corpul lor va fi mai activ, situația acestora să se îmbunătățească. Acest lucru se poate datora surplusului de energie, socializării și creșterii stimei de sine.
Nu uita, o afacere de succes trebuie să ofere și un bun exemplu social!
Spre exemplu, poți oferi în weekend diverse sesiuni de sport pentru copii ce ar avea nevoie de o mai bună integrare socială.
Sportul este despre autodepășire, colaborare și perseverență. Serviciile tale pot contribui la o lume mai bună, atât pentru tine, cât și pentru cei din jurul tău.
Transformă-ți lista cu idei de afaceri în acțiuni concrete și pregătește-te de o poveste antreprenorială de succes!
3.4 Servicii de Consiliere pentru Sănătatea Mintală
Faptul că lumea din jurul nostru devine pe zi ce trece un mediu tot mai dur nu mai este un secret pentru nimeni. Odată cu evoluția tehnologică, oamenii au fost nevoiți să țină pasul pentru a se putea adapta noilor standarde din societate. De la modul de comunicare, până la tehnica medicală, curierat și educație, totul se face într-un ritm din ce în ce mai alert.
Fără a avea timp să asimilăm toate aceste schimbări și să ne obișnuim cu ele înainte de a apărea ceva nou, mintea noastră intră într-o stare permanentă de alertă deoarece, nu mai are parte de medii familiare.
Fiind constant înconjurată de lucruri noi, aceasta naște sentimentul de anxietate sau depresie deoarece, totul este din ce în ce mai mult un mediu necunoscut.
Oferă persoanelor suport în viața de zi cu zi și vei pleca pe drumul către o afacere de succes!
Consiliere pentru antreprenori… și nu numai!
Sănătate mintală și mentală joacă un rol esențial în productivitatea noastră zilnică. Fie că vorbim de angajați, freelanceri sau antreprenori, stare noastră va influența și calitate muncii pe care o prestăm.
Chiar dacă uneori externalizăm anumite servicii precum înființare PFA, înființare SRL, birocrație prin contabilitate online sau alte astfel de procese, tot trebuie să ne asigurăm un echilibru emoțional!
Adoptarea unor astfel de servicii pentru antreprenori este chiar indicată datorită gradului ridicat de stres pe care aceștia îl au. De la ședințele zilnice, clienții dificili și până la problemele de gestionare al angajaților sau problemele ivite în operațional, soluționarea acestora necesită o minte sănătoasă și limpede.
Aceste probleme nu se regăsesc doar la firmele cu desfășurare la un sediu fizic, acestea se pot găsi și în afacerile online, motiv pentru care, indiferent de prestația noastră, trebuie să solicităm ajutor atunci când simțim că lucrurile ne depășesc.
Totuși, care este diferența dintre sănătate mentală și sănătate mintală?
Sănătate mentală - Mental vine de la mentalitate și se referă la modul nostru de a aborda realitatea. Concret, aici intră toate convingerile noastre, predispozițiile și stările de spirit. Spre exemplu, o persoană cu o mentalitate negativistă va avea o tendință de a vedea răul în orice situație.
Sănătatea mintală - Mintal vine de la ”minte” în sensul de creier. Sănătatea noastră mintală este dată de o serie de factori, atât externi, cât și interni, pe care noi îi facem zi de zi. De la alimentație, până la exerciții de respirație și hobby-uri. Pentru a avea o sănătate mintală adecvată, trebuie să avem o viață cât mai echilibrată și diversificată.
În calitate ta de consilier, vei oferi acestor persoane sfaturi și planuri personalizate pentru problemele acestora. Secretul pentru o afacere de succes constă în atenția la detalii. Trebuie să ai în vede faptul că, fiecare persoană este diferită și are propriile sale nevoi.
O afacere de succes în acest sens ar putea fi oferirea unui pachet complet de servicii care să includă ambele aspecte. Spre exemplu, poți oferi planuri personalizate cu diverse activități pe parcursul unei săptămâni, plus un plan alimentar.
Pro Tip: Unii antreprenori pot dezvolta sentimentul de rutină. Le poți sugera să își realizeze o listă cu diverse idei de afaceri. Apoi, pe acea listă, pot simula câteva exerciții mentale legate de diversele acțiuni pe care le-ar face în calitate de fondatori (pentru respectivele afaceri). Este un exercițiu ce îi poate scoate din rutină, le poate dezvolta gândirea critică și îi poate ajuta să găsească soluții pentru problemele actuale pe care le întâmpină!
Aceasta poate fi un caz de afacere cu bani puțini deoarece, vei avea nevoie de experiența ta, imaginație și un public cât mai receptiv.
3.5 Aplicație de Planificare Nutrițională și Dietă
Vrem să slăbim, să ținem o anumită dietă, să facem o schimbare alimentară, dar pare că, de cele mai multe ori, nu reușim. Uneori nu găsim rețete pe gustul nostru, alteori nu găsim ingredientele necesare în magazine, iar în alte dăți ne plictisim pur și simplu de anumite feluri de mâncare.
Afacerile de succes din domeniul tehnologiei pun accent pe nevoile și satisfacția utilizatorului. În acest caz, nu vei putea face totul de unul singur. Vei avea nevoie de o echipă în care brainstorming-ul să fie punctul cheie.
Dacă ai prieteni pasionați de domeniul IT, iar tu ești un specialist în domeniul nutrițional, ce ar fi să porniți un nou tip de aplicație în cadrul unui start-up?
O afacere de succes trebuie să pornească de la o idee în care toată echipa are încredere. Alcătuiți o listă cu idei de afaceri, analizați mai multe variante și apoi porniți pe drumul cel mai de încredere pentru toți!
Personalizare și diversificare într-o singură aplicație!
Multe persoane au nevoie de o dietă specială sau doresc să adopte una pentru a avea un stil de viață mai sănătos.
Totuși pentru a bifa toate cerințele de mai sus, o variantă din lista cu idei de afaceri ar putea fi crearea unei aplicații de creare a unor meniuri personalizate.
Utilizatorul ar trebui să-și introducă datele (cum ar fi sex-ul, vârsta, înălțimea și greutate), istoricul medical și obiectivul pentru care dorește dieta. Apoi, acesta ar trebui să mai introducă informații legate de alergii și preferințe culinare, iar aplicația ar trebui să vină cu sugestii personalizate în fiecare zi.
Pentru a-ți ușura activitate, apelează și tu la unele servicii digitale pentru ați optimiza compania, spre exemplu poți solicita servicii de contabilitate online.
Fii diferit față de celelalte aplicații!
Cu siguranță mai există și alte aplicații care fac acest lucru. Cu toate acestea, ar trebui să vii cu ceva diferit care să atragă publicul. Acel ceva diferit poate fi integrarea unui reminder pentru administrarea medicației; sugestii de rețete din toată lumea; creare unei liste de cumpărături și sugerarea magazinelor din unde poți comanda (fără a mai fi nevoit să cauți ingredientele pe internet sau în magazine) etc.
Crezi că deja sunt suficiente aplicații pe această nișă? Probabil că da. Însă, succesul afacerilor de acest tip depinde de cât de diferit ești tu față de competitori. Nu trebuie să fii primul, trebuie să fii original!
- Afaceri pentru tinerii antreprenori
Tendințele pe piața munci sunt de a căuta oameni cu cât mai multă experiență. Majoritatea companiilor doresc oameni cât mai calificați pentru a acoperi o paletă cât mai mare de responsabilități. Totuși, nimeni nu s-a născut învățat, iar acumularea experienței vine la pachet și cu mult greșeli din care avem de învățat.
O afacere de succes se bazează foarte mult pe învățare. Învață cât mai mult din domeniul în care vrei să activezi, învață din greșelile altor companii, dar cel mai important, învață din greșelile tale!
Pentru tinerii din ziua de astăzi a deveni mult mai accesibil crearea propriei companii decât găsirea unui job din care să poată acumula experiență relevantă.
Primii pași nu vor fi cei mai ușori și nici cei mai ”de succes”, important este să ne punem bazele unor cunoștințe pe care să le dezvoltăm ulterior.
Dacă ești la început de carieră și îți dorești să pășești în lumea antreprenoriatului, cel mai bine ar fi să începi cu o afacere care nu necesită un capital prea mare și din care să poți învăța cât mai multe într-un mod cât mai simplu.
De asemenea, pentru a simplifica tot procesul, apelează la firme de specialitate pentru servicii cum ar fi: înființare PFA, înființare SRL, contabilitate online sau găzduire sediu social.
Iată câteva idei de afaceri care îți pot formă o mulțime de abilități antreprenoriale la început de drum!
4.1 Servicii Foto-Video
Născută de cele mai multe ori în perioada liceului sau în facultate, pasiunea pentru filmare sau fotografie te poate face remarcat/ă în lumea afacerilor prin gama variată de servicii atât de necesare companiilor în anul 2024. Astfel, pe lista cu idei de afaceri se numără și crearea de materiale foto-video.
Orice afacere de succes are nevoie de o vizibilitate calitativă și cât mai extinsă. De la spoturile publicitare TV și până la materialele grafice din social media sau Google Ads, toate aceste necesită creativitate și bune abilitați de editare și montare.
Dacă stăpânești deja o parte din secretele unei camere foto/video, iar programe precum Photoshop, Adobe Ilustrator sau Premiere Pro sunt mereu deschide în calculatorul tău, atunci fă-ți un folder separat pentru noul tău proiect de viitor!
Materiale Media pentru companiile mici!
Dacă vrei să îți creezi un portofoliu pentru viitori clienți, poți începe prin a oferi câteva servicii gratuite afacerilor din jurul tău. Fiind la început de drum, asigură-te că îți dezvolți un portofoliu cât mai diversificat. Spre exemplu poți începe cu câteva materiale pentru 1-2 cafenele, un service auto și un cabinet veterinar. Scrie o listă cu câteva idei de afaceri care ar putea avea nevoie de serviciile tale, apoi caut-le pe cele din jurul tău și propune-le o colaborare.
Pe parcurs, aceste colaborări se pot extinde în parteneriate de tip barter sau chiar în parteneriate cu remunerație.
Având propria ta companie vei avea flexibilitate în tot ce înseamnă program, mod de lucru și tehnică.
Poate va fi un drum greu la început , dar cu siguranță acest drum va duce către o afacere de succes!
Scalează către companiile mari!
Ai experiența, ai know-how-ul, ai portofoliul, acum e timpul să îți găsești o gamă mai complexă de clienți!
Dacă vrei să transformi această activitate într-o adevărată afacere, atunci trebuie să te orientezi către o gamă cât mai largă de servicii, printre acestea poți avea în vedere:
- Fotografii / Videoclipuri de produs
- Fotografii / Videoclipuri pentru evenimente
- Filmări cu drona
- Realizare de videoclipuri pentru reels-uri
- Realizare de videoclipuri pentru Youtube
- Realizare de poze pentru social media
Acestea sunt doar câteva din activitățile pe care le poți face în calitate de fotograf.
Ia-ți camera chiar acum, testează, învață, greșește și perfecționează-te! Cu cât începi mai repede, cu atât va fi mai bine pentru tine. Dacă vrei să îți lărgești domeniul de activitate, realizează o listă cu câteva idei de afaceri unde ai putea să îți integrezi serviciile.
4.2 Stand cu sucuri naturale
Dacă vrei să înveți cum se gestionează corect un magazin din toate punctele de vedere, cel mai bine este să experimentezi chiar tu. Fie că este vorba despre o ceainărie sau un stand cu sucuri naturale, poți oricând să apelezi la o finanțare prin fonduri europene pentru deschiderea unei astfel de afaceri. Totuși, înainte de a solicita aceste fonduri, realizează o listă cu câteva idei de afaceri pe care simți că le-ai putea gestiona la început de drum.
Dacă simți că nu te descurci cu partea de birocrație, poți oricând să apelezi la o companie specializată pentru servicii de contabilitate online, găzduire sediu social, înființare PFA sau înființare SRL (în funcție de forma juridică pe care vei vrea să o ai).
Dezvoltă-ți abilitățile de antreprenor!
Prin înființarea unui stand de comercializare a sucurilor naturale poți afla o mare parte din informația necesară unui antreprenor. Aici ne referim la informații legate de aprovizionare, costuri de distribuție, calcularea cantității critice etc. O afacere de succes are nevoie de multă implicare și pasiune din parte ta. Aceste lucruri se vor observa în calitatea pe care o vei oferi clienților.
Pe lângă aceste informații tehnice, vei dobândi și numeroase abilități de comunicare, cum ar fi: comunicarea cu diferite tipuri de clienți, comunicarea cu furnizorii, comunicarea în social media, comunicarea cu competitorii, dar și multe alte abilități pe parte socială. Aceste abilități nu pot fi dezvoltate decât prin practică. Oricât de multe cursuri ai face și oricât de multe cărți ai citi, nimic nu se compară cu experiența practică.
Alege-ți nișa potrivită!
Poate că este general spus ”stand cu sucuri naturale”. Aici poți fi creativ/ă și să îți faci propriile combinații de sucuri, spre exemplu: fructe de pădure cu ananas; banane cu mentă sau alte combinații care crezi că ar putea aduce ceva diferit pe piață și pe care publicul le-ar adora.
O afacere de succes va veni mereu cu ceva creativ și nou pentru publicul său!
Cu imaginație și curaj, orice este posibil! Începe să te documentezi, să analizezi, apoi pune în practică pentru a-ți începe drumul în antreprenoriat.
Nu uita, totul pare imposibil până când cineva o face!
4.3 Barber Shop
Nu toate afacerile se petrec în online sau într-un birou. Unele afaceri se desfășoară stând în picioare și oferindu-le oamenilor aspectul pe care și-l doresc. O afacere de succes în anul 2024 ar putea fi deschiderea unui Barber Shop/Salon sau închirierea unui scaun la un salon deja existent.
Cred că deja ai văzut o mulțime astfel de afaceri și te întrebi, de ce aș vrea să fac și eu asta? Simplu!
În primul rând este pasiunea. Dacă ești pasionat de acest domeniu și iubești tot ceea ce este estetic, poți să mergi pe acest drum.
Cu ce pot fi eu diferit în acest domeniu?
Investește în tine! Multe școli de frizerie/cosmetică oferă un instructaj de bază. Specializarea trebuie să vină din parte ta prin participarea la congrese, workshop-uri, cursuri etc. Moda și stilurile se vor schimba mereu, important este să fii mereu la curent cu cele mai noi tendințe și să te asigur că poți oferi serviciile pe care clienții le doresc.
Un avantaj al acestui tip de afacere este că, te poți extinde în mod treptat și îți poți face programul foarte flexibil.
Fă-i pe oameni să se simtă bine pe scaunul tău de stilist, iar succesul va veni fără programare!
Pro Tip: Dacă te-ai decis să îți deschizi propriul tău salon, pe lângă produsele de calitate, trebuie să spui o ”poveste” atunci când cineva intră în salonul tău. Tot mai multe saloane își creează ambientul într-un anumit stil. Fie că vorbim des un stil ”underground”, unul american, unul de tip ”biker” sau ceva modern, tot acest set de detalii te va ajuta să comunici cu clienții care rezonează și ei cu acest stil. Găsește-ți stilul care te definește, ”îmbracă-l” într-un mod atractiv pentru public și păstrează o comunicare constantă cu aceștia, fie că e vorba despre comunicare în salon sau comunicarea în social media.
De asemenea, poți intra în lumea afacerilor online, prin intermediul diferitelor platforme care permit oamenilor să se programeze la tine dintr-un simplu click!
4.4 Producție de mobilier ecologic
Vrei ca afacere ta să se adreseze atât companiilor, cât și publicului larg? Poți veni cu o afacere de succes în industria mobilierului și decorațiunilor interioare!
Datorită gradului ridicat de poluare, tot mai multe companii decid să adopte metode ecologice prin care să își desfășoare activitatea. Un prim pas spre această direcție ar fi adoptarea unui mobilier ecologic, obținut prin reciclare.
Un exemplu concret al unor astfel de soluții sunt piesele de mobilier realizate din paleți. Acestea pot fi ideale atât pentru cafenele sau restaurante, cât și pentru realizarea de obiecte de mobilier pentru case și apartamente. Spre exemplu, cu ajutorul unor paleți poți realiza diferite mese, măsuțe, noptiere, băncuțe, canapele sau obiecte decorative.
Poți începe cu obiecte decorative!
Poți începe acest tip de afacere prin realizarea unor obiecte decorative pentru casă și grădină. Spre exemplu, poți face măsuțe de grădină, jardiniere dar și alte obiecte decorative.
Aceste obiecte pot fi comercializate și pentru decorarea teraselor și spațiilor publice, în cazul în care localul respectiv rezonează cu ideea de obiecte ecologice home-made.
Poți contura o afacere online prin comercializarea acestor produse prin intermediul propriului tău site sau prin platforme dedicate cum ar fi: eMag, OLX sau Facebook Marketplace.
Dexteritatea poate face diferența
Dacă dexteritatea este punctul tău foarte, poți începe o afacere de succes cu ajutorul unor obiecte decorative origami.
Fie că e vorba despre flori, animale au alte lucrări mai complexe, aceste produse pot aduce un plus de diferențiere pentru multe spații publice.
Avantajul acestor lucrări este că, pot fi adaptate cu ușurință în funcție de dorințele clienților.
Oricât de multe materiale ai avea de făcut, nu uita de hârtiile pe care să le trimiți instituțiilor publice. Pentru a-ți fi mai ușor, poți apela oricând la ajutorul unui companii specializate în acest tip de activitate. Spre exemplu, poți solicita servicii de contabilitate online sau consultanță în procesul de documentație al companiei (procesul de înființare PFA sau înființare SRL).
Nu te limita la produse de mobilier
Spre exemplu, poți face diferite obiecte destinate copiilor sau spațiilor de joacă. Acestea pot fi un cadou simbolic ideal pentru pasionații de artă, dar și o metodă creativă de a realiza noi spații de depozitare creative!
Spre exemplu, cu ajutorul artei origami poți face cutii sau plicuri personalizate pentru diverse cadouri. Aici poți include și plicuri pentru invitații la evenimente speciale, obiecte decorative suplimentare pentru buchetele de flori sau obiecte estetice plasate pe mesele cafenelelor și restaurantelor.
Într-un caz practic, hotelurile și pensiunile ar putea folosi astfel de obiecte artistice drept cărți de vizită pentru clienți.
Chiar dacă există deja clasicele cărți de vizită, un mic cadou la plecare/cazare poate fi un factor pentru care clientul îi va ține minte și va apela din nou la serviciile acestora.
Arată-le oamenilor cum imaginația ta poate aduce un plus de valoare pentru compania lor. În acest domeniu hand-made, creativitate și dexteritatea sunt două puncte cheie pentru o afacere de succes!
4.5 Creșterea melcilor
Pentru cei pasionați de natură și viața la țară, avem o idee de afacere puțin mai neobișnuită, dar care este la mare căutare. Fie că vorbim de industria HoReCa sau de industria farmaceutică, cele două au un punct comun: dorința achiziției de melci!
În cadrul industriei farmaceutice, melcii sunt folosiți în producția cremelor anti-age; iar în industria HoReCa sunt căutați pentru realizarea anumitor delicatese.
Avantajul acestui tip de afacere este că, poți livra către cumpărători total diferiți, fiind astfel o garanție al stabilității pe piață.
O afacere de succes nu trebuie să fie o afacere obișnuită. Îndrăznește să ieși din tipare!
Prima investiție pentru ferma de melci
Spre deosebire de înființarea altor firme, o afacere de succes în creșterea melcilor presupune o investiție inițială de minim 10.000 euro. Suma poate fi accesată și prin intermediul fondurilor europene, mai ales dacă proiectul va fi amplasat într-o zonă defavorizată.
Fondurile europene încurajează dezvoltarea afacerilor pentru îmbunătățirea economiei locale. Pentru a accesa aceste fonduri, vei fi nevoit/ă să realizezi o documentație elaborată cu privire la:
- Tipurile de melci ce vor fi crescuți - Cele mai căutate specii de melci sunt Helix Aspersa și Helix Pomatia (denumit și ”melcul de livada”). În funcție de aceste două specii, va trebui să realizezi o documentație privind modurile în care aceștia vor fi crescuți, pentru a demonstra că se vor îndeplini toate condițiile optime de dezvoltare și înmulțire.
- Beneficiile cărnii de melc - Pentru a atrage un public țintă relevant, va trebui să introduci și o documentație privind beneficiile cărnii de melc, pentru a demonstra că, acest produs va aduce un beneficiu cumpărătorilor. Aici poți împărți documentația pe două criterii:
- Beneficii Medicale - Poți demonstra beneficiile medicale ale utilizării melcilor în compoziția unor produse medicale sau dermato-cosmetice.
- Beneficii nutriționale - Poți demonstra beneficiile cărnii prin integrarea acesteia într-o anumită dietă sau în planul alimentar al unui anumit tip de public. Spre exemplu, poți oferi detalii despre beneficiile cărnii de melc în alimentația sportivilor.
Nu ezita să faci comparații cu alte tipuri de carne în tot ceea ce privește: prețul, puterea de cumpărare, valorile nutriționale, caloriile, dar și cazurile în care aceasta nu ar putea fi recomandată către un anumit public.
c) Oportunitățile pe piață - Anexează în documentație și un mic material prin care explici de ce dorești să deschizi o astfel de afacere și care sunt avantajele pe care le-ai văzut în piață ce te-au motivat să faci această decizie.
d) Proiectul tehnologic - O fermă de melci se poate susține și dezvolta doar cu anumite utilaje și materiale. Realizează o documentație cu tot ce vei avea nevoie pentru a-ți susține afacere. Include toate costurile fixe (cum ar fi costuri de achiziție), costurile variabile (cum ar fi cele de mentenanță); perioada de amortizare; estimări de profit etc. În acest caz sunt mai multe aspecte care trebuie luate în calcul, însă le vei descoperi pe parcurs ce îți vei elabora documentația.
O afacere de succes cu amortizare rapidă
Ținând cont că vei avea nevoie de un teren de minim 2000-2500 de mp pentru a dezvolta acest tip de fermă, activitate îți poate aduce anul între 2-5 tone de melci (în funcție de spațiul achiziționat).
În cazul exportului de carne de melci, prețurile pot varia între 3 -7 euro/kilogram, iar în cazul în care vorbim de carne procesată, costul acesteia poate depăși 80 euro/kg.
În linii mari, amortizarea investiției se poate recupera în apx. 2-3 ani, iar costurile de vânzare pot varia în funcție de cere, ofertă, sezon și competiție.
Toate aceste lucruri le vei învăța pe parcurs. Asigură-te că ești mereu informat/ă și adopți mereu o comunicare de calitate cu toate persoanele din jurul tău. Prin informare și comunicare, poți pleca la drum către o afacere de succes în 2024!
Pentru a-ți ușura începutul, poți apela la o firmă specializată pe partea de înființări PFA sau înființări SRL, acestea te pot ajuta, de cele mai multe ori, și cu servicii adiacente precum: contabilitate online sau găzduire sediu social.
Idei de final
Dacă ai ajuns până aici, înseamnă că ești cu adevărat motivat/ă să îți deschizi prima ta afacere de succes. Sper că exemplele de mai sus te-au ajutat, iar acum ai o viziune mai clară cu privire la ce ai putea să faci pe viitor.
Lista nu este una fixă, ci doar un punct de reper, important este să-ți dezvolți o companie în care produsele sau serviciile tale se întâlnesc cu o nevoie de pe piață (sau cu mai multe nevoi, de ce nu?).
Nu pleca pe acest drum cu o gândire negativă. Experimentează și devin-o mai bun pe zi ce trece. Nu uita, totul pare imposibil, până când cineva demonstrează că nu e așa!
Comunicare, analiză, adaptare. Iată 3 ingrediente cheie pentru a avea o afacere de succes în anul 2024.