Blog-ul Aprobat.ro
Informații și proceduri actualizate pentru SRL-uri și PFA-uri. Noutăți legislative de la Registrul Comerțului (ONRC) și ANAF.
Articole recente
De-a lungul istoriei, marile idei nu au venit niciodată fără un anumit risc. Cu fiecare mare schimbare politică, economică sau științifică, au venit și anumite riscuri pe care, inițiatorii erau nevoiți să și le asume în totalitate. Când aceste idei dădeau greș, toată lumea avea ceva de învățat; când acestea aveau parte de succes, toată lumea avea de câștigat.
Știați că industria IT din România a crescut spectaculos în ultimii ani, fiind un motor de propulsie pentru economia noastră? Ei bine, ca să păstrăm avantajul competitiv, trebuie să ne asigurăm că ideile și creațiile geniale sunt protejate prin drepturi de autor, brevete și mărci comerciale. Așa, nu mai există riscul ca altcineva să pună mâna pe munca noastră și să se dea mare cu ea!
Uneori ne aflăm în punctul de a alege între încheierea unui contract de comodat sau de închiriere, fără să știm care este mai potrivit. Dacă ești în căutarea unor informații suplimentare privind avantajele și dezavantajele acestor contracte, atunci ești în locul potrivit:
Munca ta e valoroasă, motiv pentru care te sfătuim să realizezi de la început un contract solid cu partenerii tăi pentru a avea o colaborare productivă și lipsită de surprize. În acest articol îți vom prezenta 5 dintre clauzele must-have din contractul tău de prestări servicii.
În următorul articol vom trece în revistă contractele de muncă și contractele de colaborare împreună cu toate aspectele acestora referitoare la taxe, concedieri, concedii, zilele libere legale și drepturile patrimoniale.
De-a lungul timpului, regulile privind declararea și impozitarea veniturilor realizate din închiriere/locațiune s-au tot schimbat, de la modalitatea de declarare, la cotele de impunere sau nivelul venitului la care se aplică. În rândurile următoare vă vom prezenta unde trebuie declarate aceste venituri și cum se impozitează acestea în prezent.
Startup-urile IT sunt mici genii emergente ale lumii tehnologice, căutând să își croiască propriul drum în vastul peisaj al tehnologiei. Caracterizate prin creștere rapidă, scalabilitate și o înclinație remarcabilă către adaptare, startup-urile IT aduc pe piață idei inovatoare, soluționând probleme complexe și creând noi oportunități. Precum orice entitate în plină dezvoltare, acestea au nevoie de resurse semnificative pentru a-și continua expansiunea și evoluția, iar aici intervine esențialitatea finanțării.
Una din preocupările celor care își înființează o firmă o reprezintă cheltuielile pe care le presupune acest demers și dacă ulterior acestea sunt deductibile fiscal. În rândurile următoare, vom clarifica aceste aspecte, punctând totodată condițiile în care aceste cheltuieli vor putea fi decontate.
Termenul de prescripție a obligațiilor fiscale este un aspect esențial în recuperarea creanțelor fiscale datorate de contribuabili și plătitori. Acest termen reprezintă perioada de timp limita în care autoritățile fiscale au dreptul de a stabili și recupera creanțe fiscale datorate.
Conform legislației din România, sponsorizarea este o modalitate prin care o persoană sau o entitate acordă sprijin material sau financiar unei alte persoane sau entități, în scopul de a-și promova imaginea sau produsele, sau pentru a-și îndeplini obiectivele de marketing sau de responsabilitate socială. Operațiunea de sponsorizare se realizează pe baza unui contract de sponsorizare, care este un act juridic prin care părțile stabilesc termenii și condițiile în baza cărora sponsorul acordă sprijin material sau financiar beneficiarului.
Incipient dorim să menționăm faptul că în cazul PFA-urilor contribuțiile sociale se modifică, spre diferență de cota impozitului pe venit care rămâne fixă la 10 puncte procentuale. Astfel, cota de impunere pentru CASS este de 10%, cota de impunere pentru CAS este de 25%, dar se modifică baza de calcul, modificări pe care le vom trata în cele ce urmează. În ceea ce privește plafoanele de venit pentru calcularea contribuțiilor la sănătate și pensii pentru persoanele fizice autorizate (PFA), acestea au fost modificate începând din 2023.
Nota de recepție și constatare de diferențe este un document folosit în România pentru a confirma cantitatea și starea bunurilor primite de la un furnizor sau din import. Acest document poate fi întocmit atunci când sunt preluate bunuri în leasing sau închiriere sau când acestea sunt puse la dispoziția unei persoane fizice sau juridice în baza unui contract. Se impune o mențiune cu privire la faptul că NIR-ul nu este un document obligatoriu pentru fiecare intrare de bunuri în gestiune.
Angajatorii trebuie să se informeze înainte de a reține o sumă din salariul angajaților. Reținerile salariale presupun diminuarea venitului la care este îndreptățit din punct de vedere legal salariatul cu o sumă corespunzătoare în scopul:
Probabil mulți dintre voi s-au confruntat cu sintagmele „proprietate intelectuală” și „protejat de drepturile de autor”. În rândurile următoare vom explica ce este proprietatea intelectuală și implicit drepturile de autor, de câte tipuri este aceasta și cum se poate proteja.
Cu toții ne dorim cât mai multe zile libere, nu-i așa? În acest an, salariatii vor beneficia de 15 zile libere, însă doar 12 dintre acestea vor pica în cursul săptămânii, celelalte 3 fiind în weekend.
Persoana Fizică Independentă (PFI) este o categorie de persoane care desfășoară activități independente în domeniul profesiilor liberale. Aceste profesii sunt reglementate prin acte normative și pot fi desfășurate în mod independent, fără a fi necesară înregistrarea la Registrul Comerțului.
Aparte de beneficiile vieții de antreprenor, printre care enumerăm puterea de decizie în privința programului de lucru și satisfacția de a-ți monetiza talentele, aceasta implică și o serie de obligații și responsabilități de ordin fiscal pe care le ai de îndeplinit în mod constant.
În cuprinsul acestui articol vei afla răspunsul la toate întrebările tale referitoare la calitatea de administrator, ce trebuie să ai neapărat în vedere atunci când îl alegi, care este rolul său în cadrul înființării firmei tale, cum este numit, dar și cât durează mandatul său, în cele ce urmează.